Autor: Tanjug

Novi Sad
12.05.2019.
12:46
Specijalizovana odeljenja za nadarene učenike za biologiju i hemiju od 1. septembra naredne školske godine biće otvorena u pet gimnazija u Srbiji.
  • Zakasnili???

    26.05.2020 18:27
    Samo pitam!
    Da li smo zakasnili da se prijavimo u gimnaziju, s'obzirom da nismo iz navedenih gradova I da li eventualno postoji drugi krug upisa u gimnaziju "biologije I hemije"???
    Moje dete nije specijalno nadareno, ali je jako zainteresovan I iz tih predmeta ima odlicno znanje I ocean. Molim odgovor!
    Hvala!
  • Običan

    15.05.2019 08:32
    @ Specijalac
    Usmeravaju se kako treba i djaci u običnim odeljenjima gimnazija i ostalih srednjih škola.
    Vaša teza da je to moguće u većoj meri u specijalnim odeljenjima, sadrži pogrešnu pretpostavku da su i profesori u specijalnim odeljenjima obrazovaniji, talentovaniji i genijalniji od profesora ostalih odeljenja u gimnazijama i srednjim školama, čim mogu da djake specijalce obrazuju na način da im se razvije posebna logika i poseban način razmišljanja u odnosu na ostale djake drugih odeljenja, kako to opisujete u prethodnom komentaru.
    Ne obrazuju se specijalna deca sama od sebe, već uz pomoć specijalnih profesora u specijalnim odeljenima, ako je Vaša teza ispravna.
    Primećujem da specijalnih odeljenja za društvene nauke nema ( bilingvalni smerovi su "specijalni" samo po tome što se jedan deo predavanja održava na nekom od stranih jezika), U Jovinoj genijalcima se smatraju samo budući matematičari, biolozi, hemičari , programeri, što je smešno.
    Filozofija sa logikom, ekonomija, pravo, psihologija itd podrazumevaju takodje i obrazovanje i logiku, nije sve u sabiranju brojeva i u beskonačnom vežbanju zadataka iz matematike po jednoj te istoj šemi. Pozdrav od običnog.
  • Specijalac

    14.05.2019 20:02
    @Običan
    Slažem se da je ponešto urođeno, ali to ne znači da onda ne treba mrdnuti prstom i da će rezultati sami doći. Džabe nekom što je genije ako tu svoju pamet i genijalnost ne usmerava kako treba! Naravno da postoje učenici koji su išli u "obična" odeljenja i koji posle postignu zapažene rezultate i obrnuto - postoje i oni koji su išli u "specijalizoavana" odeljenja a posle ih svi prestignu. Nigde u svom prethodnom komentaru nisam osporavao.

    Što se tiče Ajnštajna, pročitao sam da je bio loš po ponašanju, a ne po uspehu iz predmeta. Lošu ocenu je imao samo iz francuskog, ali to koga briga... :)
  • Običan

    14.05.2019 17:18
    @Specijalac
    Logika i IQ su urodjeni, Niko ne postaje sopecijalan jer je išao u specijalno odeljenje.
    Ajnštajn je recimo bio loš djak kad je išao u školu.
    Na fakultetima,a i kasnije u životu, mnoga deca koja su išla u "obična" odeljenja postignu jednake ili veće uspehe od "specijlaca".
  • Аки

    13.05.2019 08:36
    Само једно размишљање
    Ја када сам ишао у школу прво сам ишао у усмерено образовање (популарно звани 9 и 10 разред) и затим у Јовину гимназију, смер математика. И то тада нико није звао специјално дељење, нити таленти,... И било одељење за физику, биологију, географију, програмере, оператере (надам се да ми нешто није промакло). Мислим да смо мало изгубили критеријуме! И ако погледамо шта се тада у ”регуларним” одељењима радило може се видети да смо више учили, а и више знали. И наши родитељи нису причали да смо оптерећени. И ишли смо тамо зато што смо ми то желели, а не зато што су то наши родитељи мислили да смо за нешто талентовани. Прелако дајемо деци титулу ”талента”, а они се врло често не сналазе са основним стварима!
  • Specijalac

    13.05.2019 01:12
    @Inspektor Višekruna
    Učiće dva puta iste stvari u skoli i na fakultetu? Ne bih rekao. Svi znamo kojom se brzinom na fakultetu “šiba” kroz gradivo i to se brzo sustigne.
    Ne mogu da kažem da važi za sve vrste specijalnih odeljenja, ali preneću svoje utiske o matematičkom odeljenju.
    Nije poenta tih odeljenja da se uči mnogo toga što se u redovnim odeljenjima ne uči. Poenta je da se posveti više vremena (većim delom istom) gradivu kao i u redovnom odeljenju (recimo prirodno matematickog smera). Pri tome se stvara jedan poseban način razmišljanja jer se gradivo detaljnije predstavlja, primeri i zadaci su složeniji i apsolutno utiču na razvoj logičkog rezonovanja i detaljnog pristupa problemu. To je ono što posle omogućava da se i gradivo na fakultetu (naravno materije koje nije nešto totalno suprotno) sagleda, usvoji i nauči na drugačiji način od većine studenata koji uče površno i napamet. Druga veoma bitna stvar je da su učenici tih odeljenja veoma bliskih interesovanja, bolje se razumeju i jedni druge svakodnevno podstiču i motivišu! Mnogo puta sam pomislio koliko sam zadovoljan što sam bio deo toga!
  • Inspektor Višekruna

    12.05.2019 16:36
    Smisao
    Imaju li specijalna odeljenja smisla? Učiće dvaput iste stvari u gimnaziji i na fakultetu, nauštrb opšteg znanja. Izgubiće širinu u obrazovanju. Kada sam bio mlad, bilo je moguće preskočiti razrede u srednjoj školi i ranije upisati fakultet, što smatram boljim rešenjem. A inače gomila iskompleksiranih roditelja gura svoju decu u "specijalce" iako im tu nije mesto. Pretpostavljam da bi realno poređenje znanja raznih "specijalaca" ,"bilingvalaca" sa običnim prirodno-matematičkim smerom mnoge iznenadilo.
  • /

    12.05.2019 13:07
    /
    kao da nemate pun grad fotografa

    ospobite privredu ili udjite u eu da bi ta deca lakse nasla hleb od kojeg ce ziveti

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna